Zasada oprzyrządowania auta z automatyczną skrzynią biegów dla kierowcy z nieprawnymi obydwoma nogami.

Wyjaśniając to ogólnie w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów dla kierowcy z niesprawnymi obydwoma kończynami dolnymi.
Niezbędnym jest zastąpienie „pracy” prawej nogi czynnościami wykonywanymi sprawnymi kończynami górnymi.
Przenosi się obsługę pedału hamulca zasadniczego w pobliże zasięgu i możliwości innych czynności ręki prawej.
Tym miejscem jest sąsiedztwo kierownicy gdzie jest najbardziej ergonomiczne miejsce do obsługi ręcznej hamulca zasadniczego.

Podobna sytuacja jest z ręczną obsługą przyśpiesznika (gazu). Koniecznością jest jednoczesna błyskawiczna obsługa tą samą dłonią hamulca podstawowego i przyspiesznika więc „umieszcza” się tą czynność w jednym uchwycie którym przez odpychanie się hamuję zaś przez pokręcanie przyspiesza.
NASZA wersja osprzętu inwalidzkiego przy kierownicy jest najwygodniejsza na krajowym rynku gdyż również osoby sprawne bez utrudnień mogą prowadzić auto adaptowane.

Istnieją również wersję osprzętów inwalidzkich „przypodłogowe” wymuszające ukośne siedzenie kolanami w stronę drzwi i BARDZO utrudniają prowadzenie auta nogami osobom sprawnym.

Prawa ręka musi również włączyć bieg do jazdy w przód lub w tył więc nie może równocześnie przytrzymywać hamulec obowiązkowy aby bieg dało się włączyć -zastosowaliśmy na dźwigni hamulca „blokadę” do samoczynnego blokowania hamulca.
Przed rozpoczęciem jazdy koniecznym jest jednoczesne dodanie gazu i zluzowanie zablokowanego hamulca aby samochód nie cofnął się przy ruszaniu pod górę lub nie zaczął jechać natychmiast po włączeniu biegu – to powodują sprzęgła hydrokinetyczne zamontowane przy automatycznych skrzyniach biegów.

Te wszystkie czynności wykonuje tylko jedna prawa ręka.
Lewą ręką kieruje się samochodem więc musi być na kierownicy zamontowany specjalny uchwyt z obrotową gałką.
Ponieważ lewa ręka musi stale trzymać kierownicę i równocześnie czasem włączać kierunkowskazy i przełączać światła więc uchwyt musi być tak dopasowany do wielkości dłoni kierowcy aby w pozycji kierownicy do jazdy na wprost palce dostały do odpowiednich przełączników.

Wszystkie osprzęty mocujemy w miejscach odpowiednio wytrzymałych i dostępnych z miejsca kierowania aby wiele lat mogły być bezpiecznie i wygodnie użytkowane przez niepełnosprawnego kierowcę(ON).

Poza tym czasem trzeba dopasować lub dorobić uchwyty pozwalające użytkownikowi przesiąść się z wózka inwalidzkiego do samochodu i często samodzielnie załadować wózek na drugim fotelu lub na tylnych siedzeniach.

Po takiej adaptacji samochodu klienta uczymy obsługi i jazdy tym samochodem na drodze publicznej aby mógł samodzielnie już kierować tym autem wyjeżdżając z naszego zakładu.

Informujemy również klientów o sposobie ewentualnej regulacji lub konserwacji okresowej z racji dużych odległości z miejsca zamieszkania do nas.
Stosujemy bezpłatny serwis gdyż uzyskaliśmy wysoką niezawodność naszych usług i konieczne przyjazdy są niezmiernie rzadkie.

Adaptację samochodu wykonujemy w 1 dniu od wczesnego rana do wieczora.
W tym czasie DLA UPRZYJEMNIENIA OCZEKIWANIA klienta zawozimy do niedalekiego hotelu lub centrum handlowo- rozrywkowego
aby w razie potrzeby przymiarki lub próby sprawności dłoni można było go szybko dowieźć do zakładu.
Po wykonaniu adaptacji dokonujemy próby drogowej z klientem pod nadzorem instruktora nauki jazdy.
Klient samodzielnie już prowadzi adaptowany samochód w drodze powrotnej do domu.

Powyżej opisane czynności w wielkim skrócie składają się na przystosowanie samochodu dla kierowcy z niesprawnymi nogami.

Uzupełnieniem tych informacji jest nasza www.autoinwalida.pl gdzie w galerii można zobaczyć powiększane zdjęcia takich osprzętów.